1. Květen

Francie má Roubaix, my Milovice

Byl pozdní večer, první máj… většina zamilovaných seděla u ranní zamračené oblohy v očekávání volného dne, parta z Kolokrámu se jako obvykle chystala na závody. V kalendáři je totiž zatrženo Pavé Tour. Závod, který využívá dlážděných a panelových cest v bývalém výcvikovém prostoru sovětských soudruhů.

Po příjezdu do místa startu se spouští regulérní liják a z domova přichází mírně ironická SMSka “Tak si to užij“. Naštěstí se počasí umoudří a nakonec je v podstatě ideální. Před prezentací se zdravím s Edou Pinkavou, který jede na testovacím Spešlu jako pokusnej králík pro článek ve Velu. Na čáře se pak zdravíme s týmovým kolegou Martinem Zeithamerem. Počasí a obtížnost závodu se podepsaly na početnosti pelotonu. Určitě ale ne na kvalitě. Je jasný, že si dnes připomeneme, k čemu jsou na řídítkách oblouky. Týmy Sparty a Lawi v kompletním složení potom jména jako Kyzivát, Ježek, Malík, Dvorský to je záruka hodně rychlého závodu.

Po výstřelu z děla, které zde alternuje startovní pistoli se šedesátihlavé pole vydává vstříc 120 kilometrům kodrcání. Podhuštění plášťů je zde více než nutností. Rychlost je od začátku vysoká a nástup střídá nástup. Držím se v popředí, abych nemusel nic sjíždět, a to se mi daří. Na nějaké aktivní závodění to dnes nevidím, borci co dnes tvoří závod, jsou na vyšší úrovni než já. Jednou naskočím do nástupu a potom se deset minut rovnám. „Tak to nepůjde“ říkám si, volím taktiku jen se vozit a šetřit.

Sparta a Lawi mezi tím utváří závod k obrazu svému, vznikají úniky jedinců a malých skupin dvě kola před cílem odjíždí Holub (Sparta) a Nežerka (Lawi). Tou dobou čítá balík už jen asi 25 lidí a silným týmům to tak vyhovuje a nechávají je odjet. Čeká nás poslední runda a blíží se průjezd cílem a nejtěžší část trati se dvěma krátkými kopci. Tady to ještě bolí a skupina se hodně trhá, naštěstí jsou nahoře i ti nejlepší už dost unavení a celá skupina se zase rychle sjíždí.

Před cílem, který je po rovině a na široké silnici, se ještě ptám Martina, jestli půjdeme do spurtu, kroutí hlavou na znamení nesouhlasu. Moje spurty po rovinách jsou taky marný, takže závod jen dojíždíme. Myslím, že ač výsledek není nijak oslnivý (20 resp. 22 místo), tak zážitek a možnost okusit závod na této trati stojí za pokus, výborná pořadatelská služba, motorkáři zastavující auta a výkonnostní úroveň závodu to vše na jedničku.

Snad se zde tvoří kultovní akce, co dlouho přetrvá a bude mít punc výjimečnosti a vysoké prestiže. Moc bych to lidem, kteří za tímto závodem stojí, přál.

Říhoš

I když to podle výsledku mohlo vyznít všelijak, i Martin se na závod připravil, jak nejlépe dovedl. „Po Prezentaci jsme na naše Spešly nasadili ty nejširší galdy, co jsme měli, podhustili je na minimum, aby to pod těma našima zadkama moc nedrncalo a šlo se na start“. Rychle do první lajny a obhlédnout konkurenci. Stačila chvilka a bylo jasné, že to dneska zadarmo nebude. Přesila Sparty a Lawi byla vidět, ale Kolokrámská smečka se nikdy neztratí.

Začalo se pěkně zostra hned po výstřelu. „Srdce mi bušilo jak o závod, že mi málem vyskočilo z nové kůže, kterou jsme nedávno nafasovali od pana Sýkory“. Nástup následoval nástup a já s Říhošem kontroval situaci, jak to šlo. Ještě štěstí, že jsme měli po kapsách dostatek gelů a v bidonech Enervití ohnivou vodu. Jen tato jistota nás udržela ve hře. Stejně tak jsme museli děkovat andělům strážným, že nás drželi daleko od defektů, kterých bylo opravdu hodně.

Jako super výsledek tak bereme nejen to, že jsme se udrželi v tomto selektivním klání v hlavní, i když dost redukované skupině, ale hlavně že jsme dojeli do cíle živí a zdraví.

Martin (Kolokrám.cz)

Kontakty

Radek Beneš
Ředitel závodu, vedoucí trati
Tel.: 603 819 328
Email: beny.x@seznam.cz

Martin Skála
Registrace, partneři, web
Tel.: 777 034 600
Email: info@prologbike.cz

zdravotní pojištění pro zdravotně postižené http://blog.aukro.cz/cialis.html John hay věda a lékařství